środa, 27 lutego 2013

Wszystko, tylko nie Prawo Przyciągania...

Tak. Dokładnie tak.
Dzisiejszy dzień zainspirował mnie do napisania tego artykułu. Mianowicie po raz kolejny miałam przyjemność wymienić się poglądami z pewną osobą, która sprawiała wrażenie, że o rozwoju osobistym wie już wszystko. Usłyszałam nawet, że Prawo Przyciągania to new age'owskie bajki, za to wszystkie inne filozofie ho'oponopono, huna, nlp, itp - są super! Wszystko jest świetne i ciekawe, poza tym, co nazywa się "Prawo Przyciągania".
Postanowiłam o tym napisać również dlatego, że niektórzy zaczynają bać się wyrażenia, słów... i krytykują sam termin, który łączą bezpośrednio z "Sekretem".
Dlatego warto podkreślić PRAWO PRZYCIĄGANIA TO NIE "SEKRET".
Owszem, w owym poradniku są odwołania i w telegraficznym skrócie opisane pewne ciekawe zagadnienia związane z Prawem Przyciągania, ale umówmy się "Sekret" to nie kompendium wiedzy PP. To tak jakbym przeczytała podręcznik do języka polskiego z podstawówki i stwierdziła, że jestem już polonistką.

Działanie Prawa Przyciągania nie przeczy żadnej istniejącej filozofii. Jeśli ktoś twierdzi, że narzędzia NLP działają, natomiast "Prawo Przyciągania nie" - to w takim razie nie zrozumiał nawet podstawowych zasad działania Prawa Przyciągania. Jeśli ktoś twierdzi, że Prawo Przyciągania jest niezgodne z religią katolicką/ateizmem - to nie zrozumiał podstawowych zasad działania PP. Tak można ze wszystkim. A dlaczego? Tylko dlatego, że Prawo jest prawem uniwersalnym i działa zawsze czy się w nie wierzy czy nie. Dodatkowo jeśli ktoś twierdzi, że nie działa żadne Prawo Przyciągania, a życie to jeden wielki przypadek - to dokładnie dla niego to będzie prawdą i tak też życie będzie mu się układało. Wszystko wokół będzie potwierdzało to, w co wierzy. Jeśli ktoś stwierdzi, że tylko Stwórca, który jest bardzo surowym Bogiem wyznacza kto, co dostaje od życia - to właśnie cały Wszechświat mu udowodni, że ma rację. Jeśli ktoś wierzy w jeden konkretny aspekt Prawa Przyciągania to tak właśnie będzie mu się działo i wszystko potwierdzi uznawaną teorię.
Jeśli miałabym się posłużyć jednym zdaniem, które opisuje Prawo Przyciągania to zdecydowanie byłby to cytat H. Forda "Jeśli myślisz, że możesz lub jeśli myślisz, że nie możesz - w obu przypadkach masz rację". W cokolwiek wierzysz - masz rację. Dodatkowo nasz umysł jest tak skonstruowany, że szuka na zewnątrz potwierdzenia wszystkiego, co uznaje za prawdziwe. Każdy, kto zajmuje się rozwojem osobistym - doskonale to wie.

Należy jasno zaznaczyć, że absolutnie wszystko, co człowiek stworzy w związku z danym prawem, wszystko, co nazwie, co wymyśli - jest tylko ludzkie. A więc każdy z nas może zrobić to samo... Dlaczego kto inny miałby określać ramy Twojego życia i mówić Ci co jest prawdziwe, co działa, co nie działa? Wszystko jest subiektywnym odczuciem. Im więcej wiem - tym mam mniejszą potrzebę oceniania czegokolwiek i kogokolwiek. Tak to działa - jeśli doświadczysz czegoś nowego... czegoś, czego nigdy wcześniej nie doświadczyłeś - zmienia się Twoje postrzeganie świata. Jeśli się to powtarza, zdajesz sobie sprawę, że w takim wypadku - wszystko jest możliwe. I każdy z nas ma swój niewyczerpany zapas zasobów, do którego w każdej chwili może sięgnąć. Kluczem do zrozumienia pewnych zagadnień jest zwykle praktyka, nie teoria.
Ja zajmując się również Coachingiem w oparciu o Prawo Przyciągania (co jasno zaznaczam, bo nie boję się tego wyrażenia) pomagam Ci w odkrywaniu Twojej własnej definicji. Nie wszystko, co dla mnie jest prawdziwe jest również prawdziwe dla moich klientów, chociaż oboje wiemy o istnieniu tego Prawa. W związku z tym moim jedynym celem jest pokazanie pewnych zależności i pomoc w doświadczaniu.

Z Prawem Przyciągania pracuje się pozytywnie dążąc do pozytywnych efektów. Na szkoleniach, sesjach coachingowych, psychoterapiach też dąży się do pozytywnych efektów. Więc jaka jest szkodliwość świadomości istnienia takiego prawa? Absolutnie żadna. Co złego jest w pozytywnym nastawieniu, pozytywnych nawykach, pozytywnym podejściu do ludzi, wzięciu odpowiedzialności za własne życie, marzeniach i wzbudzaniu w sobie pozytywnych emocji? Do tego dąży Coaching oparty o Prawo Przyciągania. Należy tu jednak zdecydowanie zaznaczyć, że absolutnie nie oznacza to sztucznego podtrzymywania atmosfery szczęścia, podczas gdy w danej osobie jest niepohamowany smutek, bezradność, załamanie. To są też ludzkie uczucia i absolutnie nie oznacza to zgodnie z zasadami Prawa Przyciągania, że pozwalając sobie odczuć emocję, którą odbieramy negatywnie - przyciągamy katastrofy do własnego życia. Nie, to są ludzkie uczucia - klucz do Prawa Przyciągania tkwi właśnie w sposobie, w jaki siebie potraktujemy będąc w takim stanie. Sztuczna zmiana emocji z depresji do euforii jest niezdrowa, zakładając, że w ogóle możliwa.
Zatem jeśli potraktujemy siebie z miłością, otrzymamy dokładnie więcej miłości. Skąd to wiem? Po pierwsze z doświadczenia nie tylko swojego, ale i klientów, po drugie z całej wiedzy, jaką zdobyłam do tej pory - wyciągam to, co ma dla mnie sens, co jest bezwzględnie spójne i co nie budzi żadnych wątpliwości. Jeśli pojawia się wątpliwość, to praca z umysłem staje się znacznie trudniejsza, bo największe znaczenie mają przekonania, które wpływają na nawyki, które z kolei znajdują odzwierciedlenie w emocjach i myślach, które są energią i mają największe znaczenie. Celowo napisałam "dla mnie", dla Ciebie może to być inne, ale w równym stopniu prawdziwe.

Spotkałam się również z określeniem, że Prawo Przyciągania jest taką pożywką i tematem dla biednych, niewykształconych przygłupów.
Zastrzeżeń do mojego wykształcenia nie mam. Skończyłam krakowski UJ, podyplomówkę na warszawskim "SGH-u", do tego skończyłam studium trenerskie, zdobyłam certyfikat coacha.
Wykształcenie mam, do biednych nie należę, nie wydaje mi się, żebym była głupia, więc teoretycznie Prawo Przyciągania nie powinno być dla mnie.
Dlaczego więc tak wierzę i "dla świętego spokoju" nie znajdę czegoś, co jest powszechnie lubiane i szanowane? Tylko dlatego, że z absolutną pewnością twierdzę, że to działa w moim życiu, a i widziałam efekty u innych. Doświadczyłam tego, nieraz zdarzało mi się płakać ze wzruszenia i wdzięczności, bo Wszechświat mnie rozpieszczał. W zasadzie to sama siebie rozpieszczałam, Wszechświat na to jedynie odpowiadał. Po prostu wierzę w to, co przekazuję. Ciężko teraz by mi było nazwać moje życie cudownym zbiegiem okoliczności, czy łańcuchem przypadków.
Parę konkretów - moi rodzice zaczynali "dorosłe życie" z wielką kreską, brakowało na podstawy. Moja mama wówczas postanowiła, że nigdy więcej nie będzie nam brakowało pieniędzy. Minęło prawie 30lat i rzeczywiście - zawsze mieliśmy więcej niż potrzebowaliśmy. Rozmawiałam długo z mamą i dopiero kiedy opowiedziałam jej o działaniu PP - stwierdziła, że nie wiedziała wówczas o jego istnieniu, ale teraz już wie skąd tak pewna decyzja bez cienia wątpliwości zamieniła się w fakt.
Osobiście znam człowieka (Kanadyjczyka), który wraz z rodziną postanowili, że zarobią w rok pierwszy milion, relacjonując cały proces w internecie - udało im się. Ich dalsze losy można śledzić również w internecie - szczegóły na stronie mojej firmy galaktykazmian.pl w dziale "o mnie", "przyjaciele i partnerzy". Nie muszę chyba dodawać, że znają działanie Prawa Przyciągania i piszą o tym otwarcie.
Czasami nawet jak znajomym o pewnych rzeczach opowiadam "przy piwie", to często dostaję później telefony  "Karola, coś w tym jest, bo zrobiłam/pomyślałam X i wydarzył się po jakimś czasie Y!"

Warto przy tym dodać, że jeśli coś się nie dzieje tak, jakbyśmy tego chcieli - to znaczy, że coś trzeba zrobić inaczej.

Na koniec chciałabym podsumować - nie bójmy się słów. Prawo Grawitacji możemy nazwać "niewidzialnym ziomkiem" - czy to oznacza, że grawitacja przestanie istnieć bądź stanie się już mniej wiarygodna?

:-)
 

3 komentarze:

  1. IDEALNY MIŁOŚĆ ZAKŁADNIK NA MIARĘ, ABY SKONTAKTOWAĆ SIĘ Z TWOIM ZŁOTYM MAŁŻEŃSTWEM I SZYBKO

    Nie mogę zapomnieć, w jaki sposób Dr PADMAN pomógł mi przywrócić małżeństwo po 4 miesiącach rozstania z żoną bez kłótni, a ona odeszła i nigdy nie wróciła do mnie. Zrobiłem tak wiele, aby ją odzyskać, ale nic nie wyszło zobaczyłem komentarz online, gdy ktoś zeznawał, w jaki sposób dr PADMAN pomógł mu odzyskać żonę i w ten sposób skontaktowałem się z nim za pośrednictwem WhatsApp, a po napisaniu mojego problemu zapewnił mnie, że pomoże mi wrócić z żoną w 24 godziny po rzuceniu zaklęcia miłosnego i po tym, jak rzucił zaklęcie, moja żona wróciła do domu i błagała, że ​​bardzo jej współczuje, że mnie zostawiła, dziś wróciłem z żoną i oboje jesteśmy szczęśliwi i znów żyjemy razem. Wiem, że jest wielu ludzi, którzy chcą odzyskać swoją miłość. Skontaktuj się z Dr Great, ponieważ jest idealną odpowiedzią na Twój problem. Skontaktuj się z nim: Zadzwoń / WhatsApp go: +19492293867 https://twitter.com/padman_dr. Strona internetowa: https://padmanspell.com/index-3.html E-mail: padmanlovespell@yahoo.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Miłość jest zawsze piękna, kiedy jesteś z prawdziwą osobą, tobą i prawdziwym kochankiem. Jestem Mayruris Camplelo Mój chłopak zerwał ze mną i byłem samotny, więc został skierowany do bardzo miły i wielki czar caster dr ADELEKE, który pomógł mi przywrócić mój kochanek do mnie i poprosił mnie o 340 euro za przedmioty potrzebne do zaklęcia i dziś jestem z nim teraz i jesteśmy szczęśliwi razem. Jestem bardzo wdzięczny za to, co zrobiłeś dla mnie Dr ADELEKE możesz wysłać mu e-mail aoba5019@gmail.com lub Whatsapp mnie przez +27740386124 

    OdpowiedzUsuń
  3. Miłość jest zawsze piękna, kiedy jesteś z prawdziwą osobą, tobą i prawdziwym kochankiem. Jestem Mayruris Camplelo Mój chłopak zerwał ze mną i byłem samotny, więc został skierowany do bardzo miły i wielki czar caster dr ADELEKE, który pomógł mi przywrócić mój kochanek do mnie i poprosił mnie o 340 euro za przedmioty potrzebne do zaklęcia i dziś jestem z nim teraz i jesteśmy szczęśliwi razem. Jestem bardzo wdzięczny za to, co zrobiłeś dla mnie Dr ADELEKE możesz wysłać mu e-mail aoba5019@gmail.com lub Whatsapp mnie przez +27740386124 

    OdpowiedzUsuń